Vlinders, fossielen & edelstenen

19 maart 2016 - Wenen, Oostenrijk

Mijn vorige reisblog is inmiddels alweer een week geleden, dus tijd om jullie weer wat verhaaltjes te vertellen. Ik begin maar met het niet leuke; afgelopen week was heel moeilijk voor me. Ik mis Damian enorm veel, en het lijkt nog een eeuwigheid tot ik hem weer in mijn armen kan sluiten. Ik heb het grootste deel van de week dan ook als een soort zombie doorgebracht. In mijn zombiestand kan ik wel nog gewoon haken, en heb deze week dan ook het eerste knuffeltje gehaakt hier. Ik moest namelijk eerst nog een winkel vinden met het juiste garen en dat is me gelukt!

Ik zal de dingen die ik me nog wel kan herinneren van de afgelopen week met jullie delen ;) Désirée en ik hebben van de week onze proefopzet voor de eerste keer opgezet en alvast met een aantal honden (Lola & Clio en Talie & Luna) een kleine pilot gedaan. Met Lola & Clio (eindelijk een foto van de lieverds! Links is Clio en rechts is Lola) kunnen we nog niet te veel doen, aangezien ze deel uit gaan maken van ons onderzoek. Talie & Luna (twee superlieve husky's van een andere pHD studente) hebben al eerder meegedaan aan een soortgelijk onderzoek, en herinneren de test goed, waardoor wij ze dus niet kunnen gebruiken. Hierdoor zijn ze dus perfect om onze opstelling mee te oefenen!

Verder heb ik Jim weer geholpen bij drie van zijn experimenten. Eentje was met Akita Inu's (Akina, Ryoko & Vaishavi), een ras dat jullie misschien wel kennen van de film Hachiko. Sorry dat ik het zeg, maar wat is dit een saai ras! Alle drie de honden leken emotieloos (kwispelden, jankten, piepten, blaften of wat dan ook niet) en reageren enorm sloom. Voor de mensen die mijn konijn Jake kennen; hij heeft meer leven in zich dan deze honden! Volgens Jim zijn de meeste Akita's wel zo, maar waren deze drie extreem. Een van de andere experimenten was met Keela en Gelly, en dankzij Gelly was ik een aantal uren half doof. Gelly jankt namelijk constant, en onze testruimtes galmen zo lekker. Dus na drie kwartier in dezelfde galmende ruimte als Gelly te zijn vinden je oren het niet zo leuk meer..

Dat was het Clever Dog Lab gedeelte van mijn verhaal, nu naar het toeristische! Vandaag ben ik eerst naar het Schmetterling Haus geweest, in de tuinen van Hofburg. Dit is een vlindertuin in een ouderwetse kas, gelegen in een paleistuin, en Sisi herself vond vaak rust in deze kas. Dit was eigenlijk mijn enige plan voor de dag, maar toen ik hier klaar was was het nog niet eens 12 uur. Aangezien het Naturhistorische Museum niet ver van het Schmetterling Haus vandaan is, en ik nog altijd een bioloog ben, ben ik daar ook nog naartoe geweest. Voor degenen die Naturalis in Leiden kennen, dit is een soortgelijk museum. Alleen stelt Naturalis niets voor vergeleken bij dit museum (in mijn ogen). Het museum hier is zoveel groter, heeft een veel uitgebreidere collectie tentoongesteld staan en is gehuisvest in een schitterend, oud, gebouw. Het is echt een aanrader voor mensen die een bezoekje aan Wenen brengen, als je niet geïnteresseerd bent in de collectie, dan spreekt het gebouw je vast wel aan! En zo duur is het ook niet, met mijn studentenkaart was ik €5 kwijt aan entree, maar anders is het €6,50 (volgens mij) voor een volwassene. De foto's zijn vanaf hier te vinden, en ik waarschuw alvast; er zitten heel wat foto's van vlinders, edelstenen, fossielen, opgezette beesten etc. tussen! Ik wilde eigenlijk de foto's per categorie indelen, alleen reislogger zet de foto's semi-random in de map van foto's, dus dat gaat helaas niet. Ach ja, dan moeten jullie maar alle 44 foto's bekijken ;) Oh, en de foto's die onder dit bericht staan zijn niet alle foto's die erbij horen, helaas. De rest is terug te vinden in de map 'Wenen' onder het knopje 'Foto's'.

Ik zal even een aantal foto's uitlichten voor de mensen die geen zin hebben om alle 44 foto's te bekijken: In het Naturhistorisch Museum hebben ze kennelijk wel van wisenten gehoord, wat ik niet van veel plekken kan zeggen. Voor de familie Lijs; Rico was ook aanwezig! De Buddha van een van mijn favoriete foto's van Damian was ook te vinden in het museum. En mam, pap & Ry, een murmeltier heb ik ook al gezien.

Dat waren mijn belevenissen van de afgelopen week weer! Ik wil mama, opa & oma en Ome André & Tante Reini nog eventjes bedanken voor hun kaartjes, ze zijn goed aangekomen!

Tot de volgende keer!

1. Marian:
    19 maart 2016
    Wat een gave foto's !
    Mooi hoor dat je dat met ons wil delen. Ik snap dat jou gemis groot is, maar binnenkort komt je ma en je oma en damian toch? Echt iets om alvast naar uit te kijken. Dikke knuffel xxx
  2. Vercruysse:
    20 maart 2016
    hele mooie fotos en volhouden he dikke knuffel oma &opa
  3. Liesbeth:
    20 maart 2016
    Hoi Charissa,
    Allereerst mijn complimenten hoe je je door deze week heen geslagen hebt!! Ik vind het knap dat je een goede manier zoekt om je af te leiden. Wat een schatje heb je weer gecreëerd! Leuk verhaal over de honden, behalve over je oren natuurlijk. Wat een grappige honden zijn Clio en Lola om te zien.
    Fijn dat je weer lekker de toerist uitgehangen hebt. Prachtige foto's. Die van die vlinders vind ik geweldig, gave kleuren!
    Hoe is het op de universiteit? Heb je daar al internet?
    Is de voorspelling van de sneeuw nog uitgekomen?

Ik hoop dat je komende week een betere week hebt, ben je weer wat dichter bij het moment dat je je schatje in je armen kunt sluiten.
    Hou vol!
    Groetjessss Liesbeth