Alweer een week voorbij!

12 maart 2016 - Wenen, Oostenrijk

Ik begin dit keer met een bedankje voor alle lieve berichtjes die ik de afgelopen tijd van jullie heb mogen ontvangen! Leuk om te horen dat jullie mijn verhalen leuk vinden en steeds uitkijken naar een nieuwe :) Inmiddels gaat het al weer een heel stuk beter met me, en ik heb al iets meer m'n plekje kunnen vinden. De eerste kaart uit Nederland is al aangekomen, bedankt lieve Damian! Mocht je mijn adres hier willen hebben, stuur me dan even een berichtje (ja, Greetz bezorgt ook in Oostenrijk ;)). Ook heb ik nu al twee leuke data om naar uit te kijken: op 8 april komen mama en oma een weekendje hierheen, en vanaf 28 april tot 3 mei zullen Damian en ik weer een paar dagen herenigd zijn! :D

Ik eindigde de vorige keer met mijn plannen voor de donderdag; alvast het een en ander proberen voor het experiment en de bijeenkomst voor internationale studenten. Dus daar ga ik nu dan ook lekker mee verder. Donderdagmiddag hebben Désirée en ik het materiaal van de vorige proef opgezocht om te kijken of er iets miste, wat gelukkig niet het geval bleek te zijn (afgezien van wat kleine dingetjes die zo bijgekocht zijn). Hierna heb ik met Lola en Clio (de honden van Désirée) alvast eventjes geoefend met de buzzer die de honden tijdens het experiment in moeten drukken. Lola en Clio kenden de buzzer al, en zodra ze hem zagen wisten ze al wat ze moesten doen. Heel leuk om te zien hoe die beestjes fanatiek worden en die buzzer het liefst zo vaak mogelijk indrukken!

Bij de bijeenkomst voor internationale studenten zouden mensen uit 17 landen aanwezig moeten zijn, maar helaas kwam een behoorlijk aantal niet opdagen. Ik heb wel kennis gemaakt met een jongen uit Italië en een meisje uit Finland die beide voor dierenarts studeren (hij voor paardenchirurg, en zij voor een dierenarts in het algemeen). Op zich best aardige mensen, maar geen mensen waar ik mezelf vrienden mee zie worden. Gelukkig was er door de universiteit voor eten en drinken gezorgd, en hoefde ik bij thuiskomst geen eten meer te maken. We kregen namelijk goulashsoep met een broodje, en achteraf nog wat gebak. Flesjes drinken konden we ook voor niks pakken. Best goed geregeld dus!

Ik heb nog altijd geen internet op de universiteit, dus kon ik gisteren weer thuis aan de slag. Maar na de hele ochtend te hebben gewerkt moest ik er toch eventjes tussenuit. Ik heb de metro gepakt naar Karlsplatz en ben daar een beetje rond gaan kijken. Vanaf het Karlsplatz ben ik richting het Museum Quartier gelopen en heb ook daar nog eventjes een rondje gemaakt. De foto's van mijn wandeling zijn vanaf hier te vinden. Iets wat mij de vorige keer toen ik in deze omgeving (bij de Mariahilfer Strasse) was deed schrikken, en nu weer, is het aantal daklozen dat in deze buurt woont. Het zijn er niet zoveel zoals je soms op tv ziet, maar wel veel meer dan wij in Nederland gewend zijn.

En toen waren we alweer bij vanochtend aangekomen! Ik ben naar de Naschmarkt geweest, de grootste markt van Wenen. Daar is op zaterdag ook een vlooienmarkt bij, dus ik wilde wel eens een kijkje gaan nemen. En bij die ene keer zal het denk ik ook wel blijven! Ik heb nog nooit zulke onaardige marktkooplui ontmoet. Ze willen allemaal dat je hun koopwaar proeft, maar als je er beleefd 'nee' tegen zegt blijven ze aandringen. Als je daarna nog een keer 'nee' zegt en doorloopt gaan ze bijna tegen je schreeuwen! Niet echt aantrekkelijk om er iets te kopen als ze zich zo gedragen.. Oke, zo zijn ze niet allemaal, maar ik heb het bij meerdere kramen gezien, en het geeft mij niet echt een fijn gevoel. Dus maar weer vrij snel richting huis gegaan.

Dat is het wel weer voor deze keer, tot snel!

1. Brenda:
    12 maart 2016
    Weer een leuk en positief verhaal. Blij dat je je alles eigen maakt. Gezellige kamer. Leuke uitstapjes enz. Mooi dat je op de Uni Kon eten na de bijeenkomst. Tijd tekort straks. Dikke kus mama xxx
  2. Liesbeth:
    16 maart 2016
    Hoi Charissa,
    Beetje late reactie van mij. Had je verhaal met veel plezier gelezen maar nog niet aan toe gekomen om te reageren. (Druk met puinruimen).
    Alsnog gefeliciteerd met je moeder! Heb je intussen wel internet op de universiteit?
    Wat een rare kooplui zeg, op de markt in Westkapelle zijn ze veel leuker hé ;-)
    Fijn te lezen dat je erop uit trekt! Nog even en dan komt het eerste bezoek uit Nederland. Leuk vooruitzicht! Wil je mij je adres geven, ik wil best eens proberen of greetz ook tot in het buitenland verstuurd ;-)
    Succes deze week en tot horens!
    Groetjessss