Bezoek van papa

6 juni 2016 - Wenen, Oostenrijk

Zoals ik vrijdag al schreef zou er deze week weer een nieuwe blog komen, dit keer over mijn weekend met papa. Gisteravond heb ik de foto's bewerkt (het waren er oorspronkelijk 1006), en nu kan ik de nieuwe blog dus al schrijven!

Mijn tijd met papa begon vrijdagmiddag, rond een uur of vier. Hij was naar de universiteit gekomen om mee te kijken met een test van Hybie en Tuukka. Toen hij hier voor de deur stond was Tuukka nog met een andere test bezig, en moest ik op Hybie passen dus hebben we eventjes een wandeling over de campus gemaakt met Hybie. Toen we na de test een plekje wilden gaan zoeken om te eten werden we uitgenodigd voor een barbecue hier op de universiteit. De barbecue was voor mensen van het Clever Dog Lab, en georganiseerd door Sabrina. Na eventjes een kort overleg besloten we om op de universiteit te blijven, en lekker mee te eten met de rest. Papa heeft hierdoor dus zo goed als iedereen met wie ik hier samenwerk kunnen ontmoeten! Het weer zat heel erg mee, de hele avond hebben we het lekker warm en droog gehouden. Na de gezellige barbecue zijn papa en ik richting mijn huis gegaan, vanaf waar papa is doorgelopen naar zijn pension.

Zaterdagochtend zijn we met de metro eerst richting Schloss Schönbrunn gegaan, en hebben we geprobeerd om alles van de tuin te zien. Ook al ben ik er al een keer of vijf geweest, iedere keer als ik er kom vallen me andere dingen op, en staan er andere planten in bloei. Het verveeld daar dus nooit! Natuurlijk heb ik er een hoop foto's gemaakt, die zijn te vinden vanaf hier. Vanaf Schönbrunn hebben we weer de metro gepakt naar Schwedenplatz, om vanaf daar door kleine straatjes te lopen. Hierbij zijn we onder andere de Stephansdom en de Spaanse rijschool tegengekomen, om vervolgens weer uit te komen bij Hofburg, vlakbij het Natuurhistorische Museum. Na nog even een rondje te hebben gelopen door de tuin van Hofburg zijn we richting de McCafé gelopen waar ik papa heb getrakteerd op een lekkere ijskoffie. Die hadden we wel verdiend na het vele lopen in de hitte! Helaas heb ik geen foto's van onze wandeling door het centrum, maar papa wel, dus die hebben jullie nog van me te goed! Vanaf het centrum zijn we naar een restaurant vlakbij papa's pension gegaan om daar lekker te eten. Eigenlijk zou papa daarna weer met mij mee gaan naar mijn huis, en vanaf daar terug lopen, alleen kwam er een hele donkere lucht aan en begon het te onweren. Dus papa is gelijk naar z'n pension gegaan, en ik heb de bus naar huis gepakt.

Zondag waren we eigenlijk van plan om naar een nationaal park aan de Donau te gaan, maar volgens de website van het openbaar vervoer konden we er niet fatsoenlijk komen. Uiteindelijk besloten we om dan naar het Donauinsel te gaan. Dit is een heel lang, smal eiland tussen de Donau en het Donaukanal. Hier hebben we lekker rondgelopen, veel foto's gemaakt van bloemen, andere planten en insecten. Tussendoor lekker op de mooie plekjes gezeten en genoten van het mooie weer. Op een gegeven moment zaten we op een soort strandje, waar een vlinder mij wel heel erg leuk vond. Het vlindertje kwam namelijk eerst op m'n tas, vervolgens m'n rug, arm, hoofd, camera en tenslotte op m'n hand zitten. Hij heeft in totaal zo'n tien minuten op m'n hand gezeten. Af en toe vloog hij weg, maar dan kwam hij vrijwel meteen weer terug. Papa moest hier natuurlijk om lachen, want met een vlinder op m'n hand kon ik mijn broodje niet opeten. Ik heb hierdoor wel heel wat mooie foto's van het beestje kunnen maken, beginnend vanaf hier. Op sommige foto's lijkt hij blauw, op andere bruin. Het lag er heel erg aan hoe het licht op z'n vleugels viel welke kleur hij had. Dit weekend was op het Donauinsel ook Rock in Vienna bezig, een festival met o.a. Iron Maiden, Rammstein, Anti-Flag en Royal Republic. Hier hebben papa en ik ook nog wat van mee kunnen krijgen, door lekker buiten het hek naar de muziek van Shinedown te luisteren. Vanaf het Donauinsel zijn we met de metro naar Karlsplatz gegaan, en vanaf daar zijn we naar Schloss Belvedere gelopen. Hier was ik zelf ook nog niet geweest, maar het is erg mooi! De foto's hiervan zijn vanaf hier te vinden. Na Schloss Belvedere had ik enorme honger, en besloten we dus weer wat op te zoeken om te gaan eten. Helaas waren alle restaurantjes die we tegenkwamen dicht, en eindigden we dus bij de Mac op het metrostation. Vanaf hier konden we wel makkelijk weer de metro pakken naar huis. Helaas begon het onderweg weer keihard te regenen en te onweren, en hebben papa en ik vanaf Aspernstrasse beide de bus gepakt naar huis/pension. Hierdoor was ons afscheid helaas wel heel kort, vlak voordat we beide door de regen naar onze bussen moesten rennen. Ondanks dit was het een heel erg geslaagd weekend, en hebben we beide enorm genoten.

Mocht je alle foto's van dit weekend in één keer door willen nemen, dan is hier de link naar het volledige album. Zelf ben ik erg blij met de insectenfoto's, ik vind ze namelijk enorm goed gelukt!

Dan nog even een update over mijn stage zelf: Inmiddels ben ik trouwens klaar met het testen van Chilli & Linus, en zijn alle video's van dit tweetal gecodeerd. Deze week zullen ook Hybie & Tuukka klaar zijn met testen, en hoop ik ook hun video's klaar te hebben qua coderen.

De tijd begint enorm op te schieten, want over 7 weken ben ik alweer klaar hier! Aankomend weekend heb ik even een weekendje niks, maar het weekend daarna komen oma en Riet deze kant op! En ook het weekend daar weer na heb ik bezoek; m'n andere oma en mama brengen dan een bezoekje. Na al die bezoeken heb ik nog zo'n 4 weken te gaan hier in Wenen, en zit het er al weer op. Hopelijk krijg ik alles op tijd af ;)