Eindelijk weer samen!

6 mei 2016 - Wenen, Oostenrijk

Vorige week donderdagavond was het dan eindelijk zo ver, Damian kwam naar Wenen! Zelf had ik 's ochtends nog twee afspraken, wat ook maar beter was, anders had ik mezelf opgevreten van zenuwen en ongeduld. Na mijn afspraken ben ik naar huis gegaan, heb ik m'n tas ingepakt en ben ik ons hotel alvast gaan opzoeken. Gelukkig kon ik alvast inchecken, en de buurt een beetje bekijken. Na een aantal uurtjes rond te hebben gehangen op de kamer zonder echt te weten wat ik moest doen ben ik (veel te vroeg) naar het vliegveld gegaan. Damian was namelijk nog maar net aan het boarden, en ik was dan ook een uur te vroeg op het vliegveld. Gelukkig had ik een boek bij, en moest ik ook nog eten, en kon ik daarmee mijn tijd een beetje verdoen. Damian grapte al een tijdje, dat als hij mij op zou moeten halen van het vliegveld in Nederland, hij dit zou doen met een Dora ballon. Omdat hij mij waarschijnlijk niet hoeft op te halen van een vliegveld besloot ik om hem dan maar op te halen met een ballon. Helaas kennen ze Dora niet hier, en werd het dus een andere ballon. Wel een veel lievere dan een Dora ballon, al zeg ik het zelf; klik hier voor de foto ;) Gelukkig had Damian's vlucht geen vertraging, en landde hij twintig minuten eerder dan gepland. Terwijl ik heel erg gespannen stond te kijken naar de deuren waar hij naar buiten zou komen voelde ik opeens twee handen op mijn schouders. Hij stond al achter me! Op de een of andere manier wist hij het voor elkaar te krijgen om ongezien de deuren uit te kunnen komen, en mij dus te verrassen. Na de nodige kusjes en knuffels, en een sigaretje zochten we de trein op om naar de stad te gaan. Na de trein moesten we uiteraard nog een stukje met de metro, de tram en de benenwagen om bij het hotel te komen. Eenmaal daar konden we lekker op bed neerploffen en weer lekker verder knuffelen.

Op vrijdag moesten we al vroeg ons bedje uit, want om tien uur stond er nog een afspraak gepland op het Clever Dog Lab, waarbij Damian mij zou helpen. De afspraak was met Akin en Zuri, twee lieve Rhodesian Ridgebacks. Terwijl ik de ene hond aan het trainen was hield Damian de andere bezig met snoepjes. Gelukkig is Damian niet bang voor grote honden, zeker niet nu hij Ace en Bandit kent ;) Ik had afgesproken om na onze afspraak samen op Alfie te passen, de Greyhound van Jim. Volgens mij heb ik dit de vorige keer ook al verteld, maar sinds ik hier ben en Alfie ken ben ik gek op Greyhounds, Whippets en Galgo's. Ook Damian vond deze honden heel leuk vanaf foto's en filmpjes, maar had er nog nooit eentje ontmoet. Dus door op Alfie te passen kon hij er toch eentje ontmoeten! Alfie is heel erg onzeker bij vreemden, maar had niet heel lang nodig om aan Damian aan te passen. Tijdens onze wandeling over de campus liep hij dan ook braaf met ons mee en zagen we hem steeds zekerder van zichzelf worden. Omdat we Alfie een paar uur bij ons moesten houden (Jim had zelf een aantal testen) zijn we na de wandeling lekker in het gras gaan zitten naast het Clever Dog Lab. Alfie bleef eerst even onwennig staan, maar besloot uiteindelijk dat mijn jas een prima dekentje is om op te liggen. Hij wilde er dan ook maar met moeite van opstaan toen we opnieuw een stukje gingen lopen. Een aantal foto's van Alfie zijn hier en hier te vinden.

Toen Alfie weer bij Jim was hebben wij de tram richting mijn huis genomen, en zijn we onderweg uitgestapt bij de Blumengarten Hirschtetten (een bloementuin). Ik rijd hier zo'n beetje iedere dag langs met de tram, maar was er nog nooit een kijkje gaan nemen. Het was ook super mooi weer, dus een mooie dag om eventjes een rondje te lopen. Naast heel veel bloemen zijn er ook thematuinen, en wat diersoorten te vinden. De foto's zijn vanaf hier te vinden. Vanaf de bloementuin hebben we weer de tram gepakt naar mijn huis, zodat ook Damian mijn kamertje ook kon zien. We hebben lekker gegeten op mijn kamer, en ook met mijn kamergenootje kon hij nog even kennis maken.

Zaterdag zijn we naar de Mariahilfer Strasse geweest en hebben we lekker gewinkeld. Ja, Damian is een van de weinige jongens die het leuk vindt om te shoppen. Onze kledingkasten en boekenkasten zijn dan ook weer aangevuld. Damian liet mij voor de grap een zonnehoed op zetten, maar deze bleek enorm leuk bij me te staan. En omdat het wederom heel erg lekker weer was, heb ik hem meegenomen. Facebookvriendjes hebben hem waarschijnlijk al gezien, maar mocht je toch nog een mening willen vormen, dan is er hier een foto te vinden van mij, met hoed! Ook hebben we een rondje gelopen in de omgeving van het Museumsquartier, zodat Damian ook nog een aantal mooie gebouwen hier in de stad kon zien, waaronder de buitenkant van het Natuurhistorisch Museum. Vervolgens weer de Mariahilfer Strasse door om bij de tram te komen en weer lekker naar het hotel te gaan. Als avondeten hadden we lekkere maaltijdsalades gehaald bij de Lidl, alleen hadden we geen vorkjes. Dus besloten we om de salades maar gewoon met onze handen te eten (met dressing!). Toen we de salades open deden bleken er gewoon vorkjes bij te zitten, maar we hadden al zoveel lol gehad over het met onze handen eten, dat we dit toch gewoon hebben gedaan. Ja, Jordy, we horen nu bij je club ;)

Zondag was de zon helaas verdwenen, maar we besloten toch om naar Schönbrunn te gaan. Hier hebben we eerst rond gelopen in de tuin, hebben we de Romeinse ruïne bekeken, en zijn we de heuvel opgeklommen om bij de Gloriette te kijken. Omdat Damian net zo gek is op panda's en koala's als ik ben, en er nog nooit eentje in real life had gezien zijn we ook nog naar de dierentuin geweest. Het was de derde keer in twee maanden voor mij, maar hij verveelde me nog steeds niet! De koala's lagen helaas weer een dutje te doen, maar de panda's waren gelukkig wel wakker! Natuurlijk hebben we ook alle andere dieren een bezoekje gebracht. Na ons rondje door de dierentuin was het alweer een uur of drie, dus gingen we weer op huis aan. We besloten om eten te halen bij een kebab zaak in de straat van ons hotel (Adam's Kebab), waar we een van de lekkerste pizza's ooit hebben gehaald. We hadden een tonijnpizza, met maïs in plaats van ui, van 55 cm in doorsnee, voor maar €11,90! Hij was zo gigantisch dat we er de hele avond van hebben gegeten, en er ook als ontbijt nog een stuk over was. Zie de pizza hier, met mijn hand erbij voor de schaal.

Maandagochtend hebben we eerst de metro gepakt naar de Prater. Dat is een grote, permanente kermis in de stad. Helaas zijn de attracties belachelijk duur (€8,50 p.p. voor een ritje in een van de achtbanen), en zijn we dus nergens in geweest. Maar het was toch leuk om eventjes een rondje te lopen, want zelf was ik er ook nog niet geweest! Na de Prater hadden we nog de hele middag over en besloten we om nog een beetje rond te gaan kijken in het centrum. We pakten de metro naar Karlsplatz en nemen de uitgang bij de Opera. Nadat we de buitenkant van het gebouw hadden bekeken zijn we weer in de richting van de Mariahilfer Strasse gelopen, waar Damian nog een CD heeft gekocht, en we ook weer toegaven aan onze verslaving van het kopen van boeken. Tijdens onze dagen samen hebben we 'The Man in the High Castle' van Philip K. Dick, alle drie de boeken van 'Miss Peregrine's Peculiar Children' van Ransom Riggs, 'The Hound of Baskersville' van Sir Arthur Conan Doyle, 'The Miniaturist' van Jessie Burton, en 'Inferno' van Dan Brown gekocht. Het kan zijn dat ik er eentje ben vergeten, dus laat me dat maar weten, Damian ;) Ook maakten we nog even een stop bij Dunkin' Donuts, waar Damian voor ons een bakje koffie ging halen, en naar buiten kwam met koffie (of course) en deze super lieve donuts!

Dinsdag was helaas alweer de laatste dag samen, waarbij we voor half elf uit moesten checken in het hotel, terwijl Damian pas om negen uur 's avonds zou vliegen. We hebben dus alle spullen meegenomen naar mijn kamertje, daar even lekker gegeten en 's middags zijn we nog eventjes naar het Donauzentrum om mijn kamergenootje niet te veel tot last te zijn. In het Donauzentrum hebben we vooral onze ogen uitgekeken in een winkel die merchandise verkoopt van allerlei films (o.a. Deadpool & Harry Potter), series (o.a. Dr. Who & The Big Bang Theory) en games (o.a. Assasin's Creed & Zelda). Ook belanden we wederom in een boekenwinkel met Engelse boeken, maar we zijn zonder boek de winkel uitgestapt. Best een behoorlijke prestatie van ons, al zeg ik het zelf! Eenmaal weer op m'n kamer hebben we de laatste uurtjes vooral knuffelend doorgebracht, waarna het helaas tijd was om weer richting het vliegveld te gaan.

Het afscheid nemen ging dit keer gelukkig makkelijker dan op Rotterdam, toen ik weg ging. Het was nog steeds moeilijk, en ging uiteraard gepaard met veel tranen, maar ook met een lach op ons gezicht. We hebben namelijk een aantal heerlijke dagen gehad, en over drie weken kom ik alweer naar Nederland voor een paar dagen!

Bedankt voor de heerlijke dagen lieverd, ik hou onwijs veel van je!

Selfie Time!

P.S. Alle foto's van onze dagen samen zijn te vinden in het mapje 'Heerlijke dagen met Damian', en de credits voor de meeste foto's gaan naar Damian, die deze dagen de taak van fotograaf op zich nam.

1. Marian:
    6 mei 2016
    Wat hebben jullie genoten zo te zien! Nu aftellen naar het moment dat je weer even in Nederland bent! En dat gaat sneller dan je denkt
  2. Brenda:
    8 mei 2016
    Weer een heel mooi geschreven stuk. Heerlijk om te lezen en te zien hoe jullie het hebben gehad. Volgende x samen thuis en dan weer in Wenen om naar Filzmoos te gaan. ❤