Alweer bijna een maand in Wenen

28 maart 2016 - Wenen, Oostenrijk

Ik hoop dat jullie allemaal een fijn Pasen hebben/hebben gehad. Hopelijk zijn jullie ongedeerd na de storm die over Nederland heen is gekomen vandaag (ja, ik lees NOS.nl). Hier is het al twee dagen 15 graden en zonnig, met maar een zacht windje. Zelf heb ik met Pasen eigenlijk niks gedaan, maar ik zal jullie vertellen wat ik de afgelopen week wél heb gedaan.

Op maandag stond de deadline voor mijn proposal voor de HAS. Na de feedback van Priv.-Doz. Dr. Range en Désirée te hebben verwerkt, kon ik hem zondag al op sturen! Toch fijn als zoiets al de deur uit is. Volgens Dr. Range was hij trouwens al behoorlijk goed! Nu is het afwachten tot ik iets hoor van de HAS, om te weten wat mijn cijfer ik hiervoor heb.

Dinsdag had ik geen afspraken op de universiteit, en aangezien mijn proposal ingeleverd was kon ik eigenlijk niets doen voor mijn stage. Op internet vond ik een boekenwinkel waar ik wel eens een kijkje wilde nemen (Shakespeare & Co., met alleen maar Engelstalige boeken). Ik besloot dus maar om de metro te nemen naar Schwedenplatz, om vanaf daar naar de boekenwinkel te lopen. Na enig zoeken, het ligt in één van de oudste wijken van Wenen, met allemaal kleine straatjes, heb ik hem kunnen vinden! Na een tijdje twijfelen over welke boeken ik zou kopen heb ik uiteindelijk 'The Night Circus' van Erin Morgenstern en '1Q84' van Haruki Murakami meegenomen. Voorlopig heb ik nog genoeg te lezen, want 1Q84 heeft zo'n 1300 pagina's, en in totaal heb ik nog 8 boeken liggen om te lezen. Iedereen die mij al kent sinds dat ik op de basisschool zat weet dat ik boeken kan verslinden, ook al doe ik het niet meer zo erg als toen (ongeveer 1 boek per dag). Maar goed, inmiddels heb ik 3 boeken ('Revival' van Stephen King, 'The Woman in White' van Wilkie Collins en 'The Phantom of the Opera' van Gaston Leroux) uit, samen goed voor zo'n 1400 bladzijden.

Op vrijdag besloot ik om weer naar paleis Schönbrunn te reizen (het paleis met de dierentuin in de paleistuin), om daar de Paasmarkt te bezoeken. Heel anders dan de Paasmarkt op de boulevard in Vlissingen, waar je 30x dezelfde spullen tegenkomt. Op de markt hier stonden alleen maar kraampjes met handgemaakte spullen van (op het oog) hele goede kwaliteit. Dit betekende natuurlijk ook dat het meeste buiten mijn budget lag.. Toch heb ik nog een aantal cadeautjes kunnen kopen voor lieve mensjes in Nederland. Na het bezoek aan de markt heb ik ook nog even een wandelingetje door de paleistuin gemaakt (geen dierentuin dit keer, die staat al 2 keer op de planning nog). Hoe druk het ook was op het plein voor het paleis, en in het centrale deel van de tuin, zodra ik een zijstraatje inliep had ik het gevoel dat ik alleen in de tuin was. Het is er gewoon zo ontzettend groot dat de enorme mensenmassa verdwijnt.

Omdat ik eigenlijk bijna geen zomerkleren heb meegenomen naar Wenen, en ik erachter kwam dat er een Primark in Wenen zit, heb ik die zaterdag maar eens opgezocht. En precies op tijd ook, want de komende week voorspellen ze temperaturen van 19 graden! Het duurt ongeveer een uur om bij de Primark te komen, die in G3 Shopping Resort gevestigd is. Dit ligt een aardig stukje buiten de stad, maar gelukkig is er vanaf station Floridsdorf een gratis pendelbus naar het winkelcentrum. Vanuit de bus heb ik ook eindelijk iets gezien van het 'platteland' rond de stad. Op de website van Primark had ik al een aantal dingen gezien die ik graag wil hebben, alleen kon ik niet alles vinden. Gelukkig is er nog een andere Primark in de stad (ook een uur reizen), dus ik denk dat ik daar binnenkort ook maar een bezoekje aan breng! Na het shoppen en het vrij lange reizen was ik kapot, en hartstikke blij toen ik 's middags weer op m'n bedje neer kon ploffen.

De Paasdagen zelf heb ik doorgebracht met lezen, haken en serie kijken. Niks bijzonders dus, maar ook wel eens even fijn. Doordat ik hier vrij veel serie kijk, moet ik alleen wel al bijna een nieuwe serie gaan zoeken; ik heb 8 seizoenen The Big Bang Theory al doorgewerkt sinds ik hier ben. Oeps! Ach ja, ik betaal mijn Netflix niet voor niets ;)

Tot volgende week!

1. Marian:
    28 maart 2016
    Super leuk dat je ons hier op de hoogte houdt. Leuk om je verhalen te lezen.
    Geniet van al het moois en laat even weten wat je voor cijfer je hebt gekregen.
    Dikke knuffel uit Rosmalen xxx
  2. Jordy:
    31 maart 2016
    Hoeveel kippen denk je dat er in die eieren kunnen
  3. Brenda:
    7 april 2016
    Zo blij dat ik dit weekend samen met je een paar van deze mooie dingen kan gaan zien.xxx