Bezoek!

13 april 2016 - Wenen, Oostenrijk

Het is alweer eventjes geleden dat ik van me heb laten horen (zo'n 1,5 week). In de tussentijd hebben we heel wat meer honden gevonden voor ons onderzoek, en hebben we op dit moment zelfs te veel koppels! Dit komt vanzelf weer goed, want niet ieder koppel is even geschikt voor ons onderzoek. De eerste paar koppels zijn al begonnen met de voorbereidende testen, en hebben ons hun voedselvoorkeur al doorgegeven. Een aantal hebben ook al een buzzertraining achter de rug, en aanstaande maandag hebben we de eerste echte test met Hybie en Tuukka!

Behalve mijn eigen testen heb ik natuurlijk ook weer Jim regelmatig geholpen met zijn testen, en ben ik begonnen met het helpen van Amélie en Durga. Vorige week woensdag ben ik voor het eerst meegeweest met een Clever Dog Lab uitje; met zo'n 13 mensen zijn we lekker uiteten geweest bij een Italiaans restaurant vlakbij de universiteit. Zelf was ik maar €10,60 kwijt voor een pasta met zeevruchten en een 'klein' biertje. Dat valt dus reuze mee, zeker vergeleken met Nederlandse prijzen! Tijdens dit avondje heb ik mijn collega's van het Clever Dog Lab toch weer wat beter leren kennen, wat natuurlijk altijd fijn is.

Maar het belangrijkste in dit bericht is natuurlijk het bezoek van mama en oma! Afgelopen vrijdagochtend ben ik om half zeven m'n bedje uitgestapt om de metro en de trein te nemen naar het vliegveld. Eenmaal daar aangekomen kon ik nog zo'n 40 minuten wachten tot ik ze kon verwelkomen in Wenen. De vlucht landde met zo'n twintig minuten te laat, ongeveer tegelijk met vluchten uit Amsterdam en Brussel, dus een hele meute Nederlandstalige mensen in een keer om me heen! Nadat we eventjes hadden ontbeten op het vliegveld namen we de trein naar de stad. We vermoeden dat we in de trein in de verkeerde coupé hebben gezeten, het waren namelijk allemaal hokjes met 6 stoelen, en bij het uitstappen bleken er ook coupés te zijn die meer op de Nederlandse manier waren ingericht. Oeps! Maar goed, niemand heeft ons erop aangesproken, dus wij zijn ons van geen kwaad bewust.

Omdat het de hele dag regende, en mama en oma om half vier 's nachts uit bed waren gekomen voor hun vlucht besloten we om op vrijdagmiddag de Vienna City Ring Tram te nemen. Dit is een tram die over de ring in het oude centrum van Wenen rijdt, en onder andere langs de Opera, het Stadtspark en het MuseumQuartier komt. Op deze manier konden we op een droge, en makkelijke manier, al heel wat mooie dingen zien! Na dit rondje, wat een minuut of 20 duurde hebben we de metro gepakt naar mijn kamertje. Even wat boodschapjes gedaan, en lekker een bakje thee gedronken. Vervolgens heb ik gekookt, en konden mama en oma de afwas doen. Vervolgens maar weer terug naar het hotel, zo'n 1,5 uur reizen en 24 kilometer van mijn huis vandaan!

Zaterdagochtend zijn we na het ontbijt naar de Mariahilfer Strasse gegaan, hebben we wat gewinkeld (nog leuke lapjes stof gevonden voor oma's hobby!) en daarna richting het Natuurhistorisch Museum. Oma had dit al voorbij zien komen op haar blog en wilde het zelf ook graag bekijken. Vooral de collectie stenen en edelstenen wist onze aandacht goed vast te houden, waardoor we zo'n 2 uur hebben gedaan over alleen de benedenverdieping van het museum. Dat we gefascineerd waren door de stenen is goed te zien in de foto's van dit weekend, die ik allemaal bij elkaar in deze map heb gezet. Tussendoor hebben we lekker een tosti gegeten met een bakje thee/koffie in het restaurant van het museum, om vervolgens de tweede verdieping te bekijken. Toen we het museum uitliepen was het inmiddels alweer vier uur en waren we al behoorlijk moe. Toch hebben we nog even de andere kant van de Mariahilfer Strasse bekeken op weg naar het metrostation. Qua avondeten waren we lekker lui, dus hebben we broodjes en noodles gegeten in de hotelkamer. Vervolgens lekker vroeg ons bedje in, want er stond ons nog een lange dag met veel lopen te wachten!

Zondagmorgen zijn we met de metro richting Schloss Schönbrunn gegaan, om daar naar de dierentuin te gaan. Oma was al eens bij het paleis geweest, maar voor mama was het de eerste keer in Wenen, en dus ook de eerste keer bij het paleis. Om bij de dierentuin te komen moesten we eerst een kleine wandeling maken door de paleistuin, dus ook dit stukje Wenen hebben mama en oma mee kunnen pakken! In de dierentuin hebben we natuurlijk lekker veel dieren gezien, en dit keer waren de panda's en de koala wakker! Yeey! Nu heb ik dus wel mooie foto's kunnen maken van mijn lievelingsdieren. Tussendoor hebben we nog lekker een soepje gegeten en een bakje thee gedronken bij een paviljoen 'van Sisi'. Ook zagen we veel mensen lopen met een 'ding' (langos ofzo?), wat we graag wilden uitproberen. Zie hier de foto van mama met het 'ding'. Op zich was het wel lekker, maar niet bijzonder, dus we hoeven geen tweede keer zo'n geval. Nadat we alle diertjes hadden bekeken was het wederom tijd voor voedsel; koffie met gebak dit keer. Inmiddels was het ook al weer vier uur, en was het dus tijd om het metrostation weer op te zoeken (ging niet heel soepel, want ik was nog nooit bij deze geweest). Op de terugweg naar het hotel nog lekker even bij de McDonald's gegeten, want we hadden al zoveel lekkers op overdag dat we geen zin hadden om nog een restaurant op te gaan zoeken. Wederom waren we alle drie hartstikke kapot en doken we weer vroeg ons bedje in.

Dit was ook wel nodig, want de volgende ochtend ging de wekker om half zes. Omdat mama en oma om 9:20 weer terug vlogen naar Rotterdam en om zeven uur de trein moesten hebben, was het dus een vroeg ochtendje. Nadat ik mama en oma had uitgezwaaid op het station kon ik weer naar huis, waar ik wel lekker vroeg weer was (8 uur). Dus ik kon nog lekker eventjes uitrusten voordat ik om 12 uur weer op de universiteit moest zijn.

Al met al was het een heel erg gezellig weekend, waarin we veel hebben gelachen en gezien! Het volgende bezoek komt alweer over twee weken, en ik kijk er enorm naar uit; mijn lieve Damian komt dan namelijk! Heb ik jullie trouwens ook al verteld dat ik het laatste weekend van mei een paar dagen in Nederland ben? Nee? Nou, dan bij deze ;) Ik ga deze dagen wel lekker rustig aan doen, en ze lekker samen met Damian, papa, mama, Ryan en Demi doorbrengen, zonder verplichtingen te hebben. Gewoon lekker genieten van het thuis zijn. Zo, volgens mij was dit best een lange blog, en met de 76 foto's zijn jullie ook wel even zoet ;)

Tot de volgende keer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marian:
    13 april 2016
    Wat heerlijk voor je dat je zo genoten hebt van het bezoek van je moeder en oma. Dan kun je nu uitkijken naar het bezoek van Damian x
  2. Brenda:
    13 april 2016
    Was een heel leuk weekend. En snap dat je op het volgende bezoek zit te wachten. Blij dat je een weekendje uit komt rusten thuis om er dan nog even tegenaan te gaan met zoiezo nog 2x bezoek. (papa oma en ik). Zeker goed om te lezen dat je ook met je collega's uit eten gaat en vrienden maakt. Hou van je meis