Nog eventjes!

23 februari 2016 - Den Bosch, Nederland

Ik heb besloten om een reisblog bij te houden voor mijn stage in Oostenrijk! Ik krijg de laatste tijd zoveel vragen over mijn stage, en hoop op deze manier jullie allemaal een beetje op de hoogte te kunnen houden zonder dat ik hetzelfde verhaal honderd keer hoef te vertellen. Als je op de hoogte wil blijven van mijn verhalen meld je dan zeker aan voor de mailinglist, zodat je geen enkel bericht mist!

Over iets meer dan een week is het dan zo ver; ik vertrek naar Wenen voor vijf maanden. Ik zal volgende week donderdag (3 maart) vanaf Rotterdam vliegen naar Wenen (HV 5291). Het is voor mij nog maar de tweede keer dat ik zal vliegen, en de eerste keer dat ik in mijn eentje weg ga. Behoorlijk spannend dus. Afgelopen weekend heb ik al afscheid moeten nemen van een deel van mijn familie in Vlissingen, en ik zie enorm op tegen het afscheid van volgende week. Gelukkig gaan mijn lieve vriendje, papa, mama, broertje, schoonmama en schoonbroertje met me mee naar Rotterdam om me vanaf daar uit te zwaaien.

In Wenen zal ik in een studentenhostel wonen (ÖJAB Greenhouse), op 25 minuten van het centrum van Wenen. Ik zal hier een kamergenootje hebben, wat ik zelf erg fijn vind, omdat ik dan meteen al iemand ken daar. De huurvereniging waarvan het hostel is heeft een service voor buitenlandse studenten, waardoor ik o.a. opgehaald zal worden vanaf het vliegveld in Wenen en geholpen zal worden met mijn inschrijvingen in Oostenrijk. Dit maakt het voor mij toch wel heel wat makkelijker in de eerste dagen!

Mijn stage zal ik gaan lopen bij het Clever Dog Lab (of hier een leuk filmpje met een wat beter beeld van het lab), waar ik een pHD studente zal helpen bij haar onderzoek. Ik zal onderzoek doen naar 'inequity aversion' bij honden die als huisdieren worden gehouden. Op het moment ben ik al bezig met het schrijven van mijn onderzoeksplan, maar als ik meer details weet over wat ik zal doen op mijn stage deel ik het natuurlijk met jullie!

Ik hoop dat jullie mijn blog met plezier zullen lezen, en als jullie vragen hebben, laat het me dan weten, dan behandel ik ze misschien wel in mijn volgende bericht! Oh, en vergeet niet in te schrijven voor de mailingslist ;)

1. Brenda:
    Heel mooi meis❤
  2. Elvira:
    23 februari 2016
    Ik zal je gaan volgen in het reisverslag. Erg leuk. Heel veel succes en plezier. En geniet er ook van van deze mooie periode en ervaring die je daar op ga doen.
  3. Elvira:
    23 februari 2016
    Wat leuk een reisverslag over je ervaringen daar. Heel veel succes en plezier in Wenen. Geniet ook van de mooie periode die je daar gaat op doen. Zet m op. Groetjes Elvira.
  4. Liesbeth:
    23 februari 2016
    Leuk zo'n reisverslag! Ik zal je ervaringen met plezier volgen. Heel veel plezier en succes en geniet van al het moois wat op je pad komt! Een mooie ervaring om later op terug te kijken.
  5. Arlette:
    23 februari 2016
    dat is leuk we zullen je reisverslag zeker volgen veel plezier daar oma
  6. Mireille:
    23 februari 2016
    Is inderdaad spannend. Maar wens je een goede fijne gezellige leerzame stage toe. Maak er wat van!
  7. Marian:
    3 maart 2016
    Heel veel succes en vergeet niet om er van te genieten! Xx